divendres, 4 de novembre del 2011

Que penses tu sobre la ciència Tema 1

Es important la ciència en la teua vida? Influix?
Crec que la ciència és important a la meua vida ja que al tindre coneixements puc reaccionar davant de les situacions que se em podem presentar. Pero també és important per a mi perquè valore els coneixements sobre tots els ambits de la ciència. Aquesta també ens pot ajudar a millorar les nostres condicions de vida, fer mes comodes diverses activitats que duem a terme, en definitiva, fa possible que podam viure millor.

Consideres important estudiar ciències?
Si, perquè com ja he dit ens ajuden a entendre millor el mon que ens rodeja i a saber actuar davant els problemes.

Que ciència, que temes científics consideres importants per a la teua vida?
Doncs jo considere importants totes les ciències d'aquest mon. Però personalment, jo m'incline per les ciències marines, ja que m'agraden molt, però també m'agrada molt la naturalessa en general, plantes, aus, animals...

Com valores la activitat dels científics?
Jo pense que el treball dels científics es molt important ja que pretenen investigar per a descobrir coses que ens puguen ajudar. L'unic problema que veig es que per exemple en els ambits de la medicina tarden molts anys en traure al mercat els avanços que descobreixen, encara que ja se que és per un motiu econòmic.

Penses que la ciència ha ajudat a millorar la vida dels essers humans?
Clarament si. Des fa molts anys la ciència ha ajudat a descobrir cures per a les malalties, materials per a millor l'eficacia de infraestructures, objectes, etc...

Ha ajudat al nostre planeta?
Personalment jo crec que no. La ciència ens haurà ajudat a millorar la nostra qualitat de vida, però indudablement ha perjudicat al nostre planeta.
Encara que puga pareixer un argument un poc egoista si la ciència de la medicina no s'haguera desenvolupat, la mortalitat al nostre mon seria molt mes alta, açò comportaria un nivell de població molt mes reduit de l'actual i si a açò li sumes els avanços d'infraestructures, industrials... arribem a un punt on la superfície del planeta que ocupem es enorme, eliminant la vida autoctona.

Trobes relació entre la ciència i la tecnologia?
Els dos estan molt relacionats entre si perquè un no es pot desenvolupar sense l'altre. Es a dir, sense la tecnologia no es podria crear aparells que ajudaren a l'investigació cientifica. Y sense la ciencia no es podrien crear aparells tecnològics.

Creus que encara queden coses per descobrir o ja ho sabem tot?
Pense que hi ha moltíssimes coses per descobrir que encara no sabem. Nomes cal vore les notícies on s'anúncien nous descobriments diaris en qualsevol àmbit.

1 comentari:

  1. Hola Albert,

    un dubte........quan parles de la relació entre la ciència i el planeta dius que eliminem la vida autòctona. Encara que estic d'acord amb les teues reflexions, ¿els humans no som autòctons?

    ResponElimina